The use of folklore in forming the lexical competence of university students

Authors

  • Mariya Asmolovskaya
  • Agzam Valeev

Keywords:

cognitive activity, folklore, lexical competence, teaching a foreign language, university student, language education

Abstract

Modernization of language education requires implementing the most modern and efficient educational resources in teaching process. In this regard, the use of folklore in teaching a foreign language has the potential to become a significant educational resource of forming the lexical competence of university students. Based on this, the following aspects are revealed in the article: technology of the use of folklore in forming the lexical competence of students; the use of mini-projects on topics, related to different English traditions and customs; the use of comment’s method;structuring classes in the context of using folklore in teaching a foreign language;identification of criterion of foreign language curriculum content and etc.

References

Литература

Никитенко З.Н., Гальскова Н.Д. Теория и практика обучения иностранным языкам в начальной школе: учебное пособие для студентов педагогических вузов и колледжей. Смоленск: Ассоциация XXI век, 2007. 48 с.

Тер-Минасова С.Г. Язык и межкультурная коммуникация. СПб.: Речь, 2010. 200 с.

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии: учеб. пособие для вузов. СПб.: Питер, 2012. 705 с.

Меретукова М.М. Сказка как часть английского национального фольклора // Сборник научных трудов Sworld, 2011. Т. 24. №. 3. С. 84–85.

Аветисова С.О. Опыт проведения нетрадиционных уроков при изучении иностранного языка / С.О. Аветисова // Среднее профессиональное образование, 2008.

№ 8. С. 11–13.

Наталин В.П. Критерий содержательности аутентичности учебного текста / В.П. Наталин // Иностранные языки в школе, 2009. № 2. С. 50–52.

Технология обучения средствами фольклора в процессе профессиональной подготовки учителя английского языка в начальной школе / К.О. Сорокина // Тез. докл. на межд. научно-практ. конф. по психологии и педагогики, г. Уфа, 23 мая 2015. С. 163–167.

References

Nikitenko Z.N., Gal’skova N.D. Teoriya I praktika obucheniya inostrannym yazykam v nachal’noy shkole: uchebnoye posobiye dlya studentov pedagogicheskikh vuzov i kolledzhey. Smolensk: Assotsiatsiya XXI vek, 2007. 48 s.

Ter-Minasova S.G. Yazyk i mezhkul’turnaya kommunikatsiya. SPb.: Rech’, 2010. 200 s.

Rubinshteyn S.L. Osnovy obshchey psikhologii: ucheb. posobiye dlya vuzov. SPb.: Piter, 2012. 705 s.26

Meretukova M.M. Skazka kak chast’ angliyskogo natsional’nogo fol’klora // Sbornik

nauchnykh trudov Sworld, 2011. Vol. 24. No. 3. S. 84–85.

Avetisova S.O. Opyt provedeniya netraditsionnykh urokov pri izuchenii inostrannogo yazyka / S.O. Avetisova // Sredneye professional’noye obrazovaniye, 2008. No 8. S. 11–13.

Natalin V.P. Kriteriy soderzhatel’nosti autentichnosti uchebnogo teksta / V.P. Natalin // Inostrannyye yazyki v shkole, 2009. No 2. S. 50–52.

Tekhnologiya obucheniya sredstvami fol’klora v protsesse professional’noy podgotovki uchitelya angliyskogo yazyka v nachal’noy shkole / K.O. Sorokina // Tez. dokl. na mezhd. nauchno-prakt. konf. po psikhologii i pedagogiki, Ufa, May 23, 2015. S. 163–167.

Published

2018-09-09

Issue

Section

Linguistics and intercultural communication